21 oktober 2008

Tisdag

8 dagar efter operationen.

Dagarna går så fort och ändå gör man ingenting.
Vilat mycket idag. Läst ut Martina Haags bok. Rätt ok, konstigt slut bara.

Mamma och jag var på promenad. Passade på att gå förbi ICA o hämtade ut ett paket från moster!!
Tackar för böckerna jag fick! Det roliga är att mina vänner o släkt känner mig så väl. Jag får en hel del likadana grejer!! =)

Händer inte så mycket mer idag. Känner mig väldigt trött. Lite trött på situationen....men det är bara att hänga i. 5 veckor till ska jag ha en skena i munnen. Den ligger nu mellan tänderna så jag biter på den kan man säga. Sen är det MASSA gummiband mellan över o underkäken. Så det ser inte klokt ut i munnen. Får inte borsta tänderna än...det känns ju så där äckligt. Men jag sköljer med ett belkmedel som är svinstark o sviner. Det är ingen höjdare men ett måste.

Sen får jag medicin 4 ggr per dag. Äcklig antibiotika..smakar BLÄ...så klart. Medicin måste väl vara äcklig så man inte vill ha det hela tiden!??
På nätterna tar jag starkare medicin så ja kan sova. Jag sten somnar men samtidigt så drömmer jag såååå konstiga saker. Shit, hur jag kan få ihop allt?!

Middag idag bestod av mammas potaits, morötter o lök soppa. Mums! Min mamma kan laga soppa!
Det är mkt grädde i men det behövs. Kan ju inte äta så mkt åt gången.
Nyponsoppa med grädde...mums! Det är en återkommande favorit!

Vädligt mysigt att ha mamma hos sig. Hon smyger i köket o äter kakor o knäckebröd!! Fast jag tycker hon är mer än värd det! =)

Imorgon är det återbesök hos käkkirurgen. Får se vad dom har o säga. Kanske lättar på gummibanden o jag kan börja prata?? Kanske får jag åka hem till Tranås! Vi får se imorgon!

Puss o kram på er alla!

Inga kommentarer: