16 oktober 2008

Nu är jag hemma igen!!

Hej på er alla!!
Nu är jag hemma igen, i MIN lägenhet!!. Har längtat hem!

Ja tänkte skriva lite tankar om min sjukhusvistelse, men jag gör de inom några dagar.

Det känns rätt ok nu. Har inte ont men det är jobbigt att alltid ha käkarna ihop.
Försöker få i mig lite dricka. Som saft, nyponsoppa, soppa av olika slag. Funkar rätt ok, några cl går väl igenom munnen. Klara drycker är lättare.
Igår så lossnade några gummiband som käkarna suttit fast med. Så jag kunde plötsligt prata mer och göra mig förstådd. Har bara mumlat och skrivit på lappar. Tills idag när jag var på besök hos käkkirurgen, så fick hon trycka tillbaka käken och det gjorde lite ont. Den hade halkat ur en skena som jag har i gommen. Så nu har ja massa gummiband o vågar inte säga nåt. Får vara tyst ett tag till. Rätt skönt! =)

Gött att vara hemma. Har otrolig hjälp av lillasyster o mamma!! De fixar o trixar. Ser till att jag tar min medicin o äter som jag ska.
De tasslar lite ute i köket, då smyger jag ut o då står de där o äter kokosbollar o godis! Taskigt!!
Emma tycker det är lite skämmigt att äta, för att jag inte får tugga. Gulligt, men det är lugnt från min sida.

Ska bara säga TACK SNÄLLA FÖR ALLA GULLIGA SMS och HÄLSNINGAR!!
Det värmer som bara den!! Tur att de finns sms så jag inte blir helt handikappad.

Skriver mer snart...kanske kommer lägga upp en bild o den är inte rolig. Men då kanske ni förstår ännu mer!

Pusss o kraaaaaaaam på er

Inga kommentarer: