25 oktober 2008

Lördag!

Idag är det lördag, godis dagen....hrmmm inte för mej. Får lukta istället! =)

Igår kom invasionen av barn och hundar...höstlov!
Elvira är sååå "rädd" för mej. Hon gömmer sig när hon ser att jag kommer. Jag kan ju fortfarande inte prata ordentligt, jag försöker prata teckenspråk med Elvira och det tycker hon är rätt skoj. De har det lite på skolan.
Tur att barnen är större nu och de är rätt lugna. Så jag får lugn och ro ibland! Finns många som kan springa ärenden nu!!!

Ibland så skrattas det väldigt mkt här hemma och det kan jag inte, det gör ont i munnen och jag kan ju inte "gapskratta"! Får hålla igen på sånt. =) Svårt!!

Annars är svullnaden nästan nere. Går åt rätt håll i alla fall. (ska lägga ut bilder sen!)
Går lite promenader och försöker få i mig frisk, härlig Tranås luft!!

Igår åt hela familjen pizza....hrmmm o Ida fick en fantastisk god soppa!! Petade faktiskt in en liten permesanost bit i munnen. Kan gapa lite men ska inte gör det för mkt och för ofta. Shit va gött det var!! mmm.. så tills idag har jag beställt ostsoppa av något slag, eller kantarellsoppa!
Så om någon behöver sopprecept...hör av er! Jag kan en del! Ska bara äta soppa i 4 veckor till!!

Som sagt det är bara att "bita ihop" ett tag till.
Ta hand om er!!
Kraaaaaam

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att höra att det går framåt...
Men jag saknar bilder Ida... Ser du fortfarande lite...svulllen ut?

kram kusin j