18 oktober 2008

Lördag

Idag är det 5 dagar efter operationen.
Det känns väl rätt ok, bara att gilla läget! Emma är hos mig nu när mamma åkt hem över helgen! Kanske hon skulle ta med sig lilla Alice (hunden) men vi får se. Hon vill ju gärna ut på nätterna o det är ju lite jobbigt här med alla trappor. Vore ändå gött att ha henne här!

Igår var Sofia och hälsade på. Trevligt med besök. Fick lite tidingar att läsa så jag är ej sysslolös!
Även min halvsysters dotter Moa och hennes kompis var här o hälsade på tidigare.
Roligt att de kommer folk på besök men jag orkar inte med längre stunder besök.

Natten är väl nästan värst då jag får starkare medicin och somnar fort men jag drömmer såååå konstiga drömmar. Fattar inte hur jag får ihop allt. Jag vaknar ofta. Har inte så ont men rädd att käken ska hoppa fel.
Får inte skratta så mkt, men svårt att låta bli när man ser ut som jag gör! Men hoppar den fel så gör den å nån på sjukhuset får trycka den rätt igen.
Så jag kan fortfarande inte prata så mkt, skriver på lappar här hemma. Sms och msn är ju svin bra!
Ska till tandläkaren på onsdag och förhoppningsvis lättare de på gummibanden, så jag kan börja snacka. Jag gillar ju annars att prata men det är rätt lugnt att vara tyst.

Svullnaden har väl gått ner lite. Mamma köpt Alovera som jag har på kinderna, de känns att det hjälper lite. Har även kalla isklampar inlindade i lakan, det är väldigt skönt. Det har jag fått hela tiden på sjukhuset. Såå skönt!

Annars rullar dagen på. Emma sköter om mig som ett litet barn!! =) Bra det!
Jag dricker och dricker. Kollar på Melrose place!!! köpt dvd box och lyxar mig med det!
Kanske går ut en sväng och går runt kvarteret. Jag ser då ut som en rånare med halsduk över näsan som smyger omkring!

Puss o kram för denna gången!

Inga kommentarer: