03 november 2008

Måndag

Idag har det då gått 3 veckor sedan operationen. Så halva tiden har gått. Den 25 nov ska jag ta bort skenan i överkäken och få börja tugga! JAAA!! Längtar så efter att få TUGGA MAT!

Det jag längtar mest efter är att få äta en vanlig smörgås och sen vanlig mat som kött, potatis, pasta, pizza, tacos!! ÅÅ det ska bli såå gott!!
Mamma tycker lite synd om mig när de får äta vanlig mat o jag sitter där med min soppa. Men jag linder inte såå mycket. (bara 3 veckor kvar!)
Jag kan och får dricka kaffe men ingen god bulle eller kaka till. Utan då tar jag lite kräm med mjölk, fruktsoppa eller färskpressad juice (från nya maskinen) och gottar mig med!
Men visst är jag sugen på sötsaker ändå.
Har nu gått ner 5 kg och byxorna sitter inte så snygg länge. Får nog inhandla nya snart =)

Jag kan nu prata igen..men jobbigt att prata länge. Har fortfarande gummiband i munnen. Jag kan gapa lite mer o mer. Får nu äta puréad mat med liten sked. Har inte gjort det än, känns läskigt.
Men ska testa imån men lös potatismos o smasikg sås!!

Mina muskler i underläppen och i hakan fungerar men jag har fortfarande bedövningskänsla där. (som man har efter bedövning hos tandläkaren) Jobbigt när man behöver klia sig. Det känner ni säkert igen.
Svullnaden i kinderna är så där. Det kan ta upp till ett halv år innan den har lagt sig. Doktorerna har ju grävt en hel del i munnen, så det är inte konstigt att de blir svullet.

Jag mår rätt okey, trotts allt. Kämpar på! Dricker på! vilar på!

Puss o kraam

Inga kommentarer: