25 november 2008

ÄNTLIGEN!

Igår så kom dagen jag väntat på rätt länge!
9.00 så åkte skenan bort i munnen, förgott. Det var såå ovanligt men skönt. Nu kan man se det nya bettet och det är jätte fint. Men det värker som bara den. Kan inte riktigt bita ihop, men det är p.g.a. fästerna som sitter på tänderna, de åker ju bort när tandställningens verkan är över. Åååå det dröjer ett halv år till....o kanske lite mer. Fast den är jag van vid och kan "gärna" ha ett tag till bara jag FÅR ÄTA MAT! =)

Jag var också på röntgen och hos tandregleringen. (hon som fixar tandställningen). De plågade mej rätt bra. Drog i onda kinden, bytte båge uppe o nere o skruvade åt den lite. Fick ta lite värktabletter eftersom det känns som jätte träningsvärk i käken.
Mamma har varit hos mig. Lagade mat...de första blev potatismos med köttfärs! Stekt mat var grymt gott! Sen tog jag en macka...eller små små bitar.
Jag kan bara äta "mjuk" mat nu ett tag...måste träna upp käkarna. Denna bilden är precis innan
operationen.

Så här ser det ut idag.
Skenan borta och jag fick
ett rätt fint bett!! =)


Inga kommentarer: