21 september 2009

Tårtkurs

Här är resultatet från kursen uppe i Stockholm. Mycket chokladmousser blev det. Med lite intreörer som svartvinbärspannacotta, vaniljpannacotta, lite jelly (smakade mest geleråttor så de var ingen höjdare)
Den med svarta små pluttar på, gjorde jag =)
Kursen gav mig inspiration till kommande desserter. Lite nya tekniker på chokladgrejer.
Jag är mycket nöjd. Fick ta med tårtor hem, ja skulle åka tåg 5 timmar o tänkte att de funkar väl...?? Men nää eller en tårta blev rasade, pga att mjölktåget "hoppar" ju fram. Den andra, den lilla fyrkantiga tårtan, höll sig hela resan och den mumsade vi i oss på jobbet.




























Förra veckan gick fort. I helgen var jag o Sara och hälsade vi på världens sötaste lilla Astrid, Carro o Lars lilla nykomling. Så näpen liten vän! Nästan så jag gömde henne i väskan o skulle ta med henne till Göteborg.












Kram på er

2 kommentarer:

bagerskan sa...

Hej, vilka vackra tårtor!
Kram Karin

Frida sa...

Tårtorna såg smarriga ut.

Och guuuuuuuuuuuuud så söt hon är lilla Astrid.

Kram Kram