20 februari 2009

Idag har jag bakat hemma. Det var länge sedan. Eftersom jag bakar 5 dagar i veckan är det inte det första jag tänker på när jag kommer hem. Det är roligt att baka och ge bort i present!
Så här blev dagens bak...Mudcake (I like) och dumlekakor. Skickar med recept ifall ni är sugna på att baka.
Det är liten konst att baka i gasugn. Får liksom bara färg på ena sidan. Så det blir lite bleka saker och inte riktigt som jag vill. Men de smakar bra. =)
Min lilla bebis!! =)
Fina formar jag fått! Roligare att baka i.
Mudcake med marshmallows
Dumlekakor

Dumlekakor
1 dl socker blandas med 200 g smör. Blanda i 3 dl vetemjöl med 1 tsk bakpulver till en smidig deg.
Rulla till små kulor och lägg i aluminium formar. Tryck i en halv dumlekola i varje form.
Grädda i 175 grader i ca 10-12 min, gyllenbruna.
Lycka till!

Kraam på er

3 kommentarer:

Emma sa...

var e alla 4000 semlorna då?!

Ida sa...

uppätna av kunder...va trodde du? =)

Emma sa...

såklart! =)